جک های هیدرولیک آسانسوری


از جک جهت تبدیل انرژی سیار به قدرت مکانیکی استفاده می شود میزان قدرت خروجی قابل دسترسی به مقدار جریان سیار افت فشار و بازده کلی آن بستگی دارد سیلندرهای هیدرولیکی به سه گروه اصلی تقسیم می شوند سیلندر های مخصوص جابجایی سیلندرهای یک کاره و سیلندرهای دو
کاره
مشکلات در ارتباط با سیلندر ها عبارتند از : بارگذاری غیر محوری
نصب نامناسب
کمانش دو میله پیستون
خیز در سیلندر و یا شفت پیستون
محاسبات نادرست در ارتباط با شتاب گیری و کاهش سرعت بار مقاوم
بارهای ضربه ای سنگین
سرعت و ترتیب حرکت نادرست
ایجاد حالت های بازی آب و تقویتکنندگی ناخواسته و نشتی های داخلی و خارجی
جک های هیدرولیکی که در صنعت آسانسور امروزه استفاده می گردد معمولاً از نوع جک های یک طرفه می باشند که این نوع جک ها از طریق گلویی آب بند می گردند برخلاف جک های دو طرف که پیستون داخل سیلندر این کار را انجام میدهد البته می توان از جک های دوطرفه هم در آسانسورها و بالابر های هیدرولیکی استفاده نمود ولی از نظر هزینه می تواند مقرون به صرفه نباشد البته استفاده از جک های پیستونی در بالابر ها و آسانسورهای هیدرولیک می تواند به دلیل آب بندی زیاد پیستون به نسبت سیلندر باعث مشکلاتی از جمله کند شدن حرکت به دلیل جذب زیاد پکینگ ها گردد در بعضی مواقع به دلیل ارتفاع بیشتر از ۱۲ متر سازنده ها مجبور به ساخت جک های تلسکوپی برای اجرای آسانسورهای هیدرولیکی می گردند جک های هیدرولیک عنصر اصلی یک بالابر و آسانسور هیدرولیک می باشد در تولید آنها باید نهایت دقت صورت بگیرد و تمام تلرانس ها رعایت گردد در غیر این صورت در دراز مدت باعث نشتی جک می گردد.